KERS, una de les grans novetats d'aquesta temporada


KERS són les sigles de “
Kinetic Energy Recovery System“, que és un sistema que permet transformar energia cinètica derivada del moviment del monoplaza en energia elèctrica, per a poder aportar (gràcies a unes bateries condensadores) un interval depenent del dispositiu de cada marca de 250 a 270 CV de potència extra durant uns 8 segons. Es tracta d'una espècie de volant d'inèrcia que rep part de la energia que es perd durant les frenades en forma de calor dissipada. La idea en general és recuperar aquesta energia, que és la calor que es perd en els frens o l'escapi. El sistema KERS emmagatzema part d'aquesta energia, i la posa a disposició del cotxe. El volant va pujant de manera gradual de revolucions durant les acceleracions, moment que la seva energia acumulada serveix per a augmentar les prestacions del monoplaza. Encara que sona senzill, el KERS és un element semi-mecànic d'alta complexitat, capaç de suportar les exigències de la F1; i tot en un conjunt de tot just 4,5 kg. de pes.
G.P. Catalunya
Jenson Button va aconseguir en el Gran Premi d'Espanya, cinquena prova del Mundial, la seva quarta victòria de la temporada, que li permet ampliar el seu avantatge al capdavant del campionat. Rubens Barrichello, que va completar el doblete de l'equipo Brawn, i Mark Webber van acompanyar al pilot anglès en el podi.
Fernando Alonso va realitzar una gran carrera, premiada amb el cinquè lloc final. El pilot de Renault va sortir vuitè i va guanyar dues posicions en la sortida. En l'últim gir va superar a Felipe Massa, que va haver d'aixecar el peu de l'accelerador per a no quedar-se sense gasolina.
GP de Barhein, Button més lider
Aquest gran premi confirma a Button com lider indiscutible i a l'equip Brawn GP com el millor de la parrila tot i que diuen que es l'equip amb menys recursos. Pero ara mateix tot li està sortint bé i el seu monoplaça a donat la sorpresa contra tot pronostic.
En aquesta temporada de grans canvis pareix que els equips que millor han aconseguit adaptar-se a la nova normativa son els que no partien com favorits. Només cal donar-li un cop d'ull a la clasificació general on despres d'haver-se disputat el 4º gran premi el primer "gran" equip el trobem en la setena posició. Es tracta de McLaren seguit per Renault. Els tre equips que lideren la clasificació deixen ben clar el que vull expresar, GP Brawn, Red Bull i Toyota.
Comença una nova temporada de F1
El començament de la temporada 09/10 de F1 es pot dir que ha estat una autentica bogeria. Ni les millors previsions dels equips com Brawn GP,Red Bull o Toyota s'haurien imaginat un començament com aquest. Ara mateix havent disputat ja el tercer gran premi no trobem fins a la octava plaça de la clasificació a un dels equips que podriem haver considerat com favorits. Parlem de McLaren on Kovalainen du 4 puts seguit per Alonso amb 4 tambe. I per no parlar de la firma del cavallino rampante que encara no a puntuat.
Aquesta temporada que s'ha presentat amb multitud de canvis i amb un començament tant espectacular promet oferir encara moltes sorpreses.
Principals canvis de la temporada 2009
1. EL FACTOR COTXE: Les enormes modificacions en les regles de l'aerodinàmica i la volta dels pneumàtics sense perfil (slicks) estan donant quebraderos de cap. Les cartes s'estan remenant de nou. Qualsevol sorpresa és possible, va opinar el director esportiu de BMW. Gairebé tot serà trastocat. S'espera aconseguir més atacs en pista, però els resultats estan per veure. Alguna cosa és ja segur: els prominents alerons del darrere i davant no garanteixen precisament l'estètica dels cotxes.
2. EL FACTOR EMOCIÓ: Perquè existeixi major acció en la pista es podria canviar el sistema de classificació. Tots els bòlids partirien amb la mateixa quantitat de gasolina i després de cada volta s'eliminaria a l'últim a creuar la línia de meta. Els sis pilots més ràpids passarien a una nova ronda en la qual es jugarien la pole. En contra d'aquesta idea es manifesta Ecclestone, que aposta pel sistema de medalles per als tres primers. El pilot que al final de la temporada tingui més medalles d'or, guanya el mundial. El britànic asseguro que té a tots els equips de la seva part.
3. EL FACTOR COSTOS: Des de fa anys el president de la FIA, Max Mosley, advoca per introduir mesures d'estalvi en el circuit, i amb l'arribada de la crisi ha augmentat la necessitat de reduir les despeses. Primers resultats: aquesta temporada els motors haurien d'aguantar tres en lloc de dues carreres. Els costos de producció dels elements de propulsió deuran baixar de 25 a 6 milions de dòlars. Mosley i Ecclestone es decanten pel motor únic, davant el rebuig general dels constructors.
4. FACTOR MEDI AMBIENT: El sistema híbrid KERS serà una de les mesures ecològica per a la pròxima temporada. Els cotxes transformaran l'energia de frenada en potència de propulsió. El desenvolupament del sistema no està madur en molts dels equips. Encara és una incògnita si tots els equips arribaran a la sortida del mundial el 29 de març en Melbourne amb el KERS en funcionament. Seria millor que ho haguéssim retardat un any.
este blog esta muy logrado solo falta hablar mas especificaente de algun piloto y su trajectoria, por lo demas muy completo.
ResponEliminano flojees con el blog ehhh...intenta hacer algo original como hablar de turismo ok? jaajaja
ResponElimina